|
20 marca 2009 roku uczniowie z klas 0 – III spotkali się w kolorowych, bibułkowych strojach na apelu podsumowującym „Tydzień przeciwko agresji i przemocy”. Hasłem przewodnim tego tygodnia było „Grzeczność i życzliwość na co dzień”. Celem działań wychowawczych w dniach 16 - 20 marca 2009 roku było: Zobacz zdjęcia
- przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym przejawianym przez dzieci w młodszym wieku szkolnym
- kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się w szkole, domu, na podwórku
- kształtowanie postaw prospołecznych
- kształtowanie umiejętności twórczego współdziałania w zespole
- rozwijanie zdolności empatycznych i inteligencji emocjonalnej
- rozwijanie aktywności twórczej poprzez zabawę, ekspresję słowną, plastyczną, muzyczną i ruchową
Korytarz szkolny został udekorowany plakatami uczniowskimi promującymi podstawowe wartości takie jak: radość, życzliwość, uprzejmość, współpracę Julka Pawluczuk z klasy II a powitała wszystkich bardzo serdecznie i życzyła wspaniałej zabawy. Spotkanie rozpoczęliśmy zabawą integracyjną „Przyszedł do nas..”. Następnie autorzy prac lub przedstawiciele klas przeczytali rymowanki, ułożone na zajęciach edukacyjnych. Odbyła się też uroczysta koronacja „Miss i Misterów Życzliwości”. Wyróżnieni uczniowie to:
- klasa 0 a – Angelika Zapilaj i Maciek Żurek
- klasa 0 b – Karolina Budzińska i Szymon Sokołowski
- klasa I a – Ola Kulesza i Piotr Sadłowski
- klasa I b - Natalia Babińska i Piotr Nowakowski
- klasa I c – Windene Hersous i Grześ Mickiewicz
- klasa II a – Julia Wysocka i Marcin Milewski
- klasa II b - Agata Dąbrowska i Adam Cichowski
- klasa II c – Kinga Kalwejt i Mateusz Mickiewicz
- klasa III a – Ola Buźniak i Sebastian Wybranowski
- klasa III b – Emilka Rower i Kuba Gilejsza
Nauczycielki w klasach przeprowadziły zabawę fabularyzowaną „Ćwierćland”, stąd też kolorowe stroje zebranych uczniów na apelu. Kacper Marcińczyk z klasy II a stwierdził, że zgodnie bawił się i współpracował, gdy był „kolorem czerwonym", zdecydowanie lepiej poczuł się, gdy poszczególne kraje zjednoczyły się i nie było żadnych ograniczeń i rywalizacji.
Następnie wszyscy uczniowie i nauczycielki bawili się „w czarownie słodyczy”. Każda klasa za swój trud i współpracę otrzymała torbę cukierków ufundowaną przez Radę Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 9 w Ełku.
Miłym akcentem tej uroczystości było wręczenie dyplomu i nagrody rzeczowej Małgosi Gołaszewskiej , uczennicy klasy II a , za zajęcie II miejsca w Międzyszkolnym Konkursie Plastycznym „Ełk zimą”.
Na zakończenie spotkania dzieci obejrzały inscenizację bajki Małgorzaty Strzałkowskiej po tytułem „ Król Bęc” , w wykonaniu uczniów klasy II a.
W miłych nastrojach uczniowie klas młodszych rozeszli się do swoich klas.
Koordynatorem działań była Wiesława Jurewicz, współpracowały nauczycielki klas zerowych i nauczania zintegrowanego ( Przygotowanie plakatów, rymowanek, przeprowadzenie konkursów i zabawy fabularyzowanej ). Dekorację tablicy, prowadzenie apelu metodami aktywnymi i opracowanie - Wiesława Jurewicz.
Rymowanki uczniów klas drugich i trzecich
Nasza klasa II a
Dawid – piłkarz nasz wspaniały
i kolega doskonały.
Miła Małgorzatka
na skrzypcach pięknie gra,
uśmiech dla każdego ma.
Kuba jest serdeczny i uczynny
jak nikt inny.
Jola grzeczna i miła,
o Szymka dba,
gumkę Mateuszowi zawsze da.
Łukasz woła: „Niech żyje matematyka!
To zadania dla chłopczyka.”
Tomek humor ma,
na boisku z kolegami gra.
Wiktoria koleżanka z klasy,
pilnie wykonuje w zeszycie nawiasy.
Bartek niezwykłą siłę ma,
od czasu do czasu słodycze da.
Mateusz drobniutki
jest bardzo sprytniutki.
Mateusz „ duży” blondynem jest,
nasze panie przerósł też.
Julka z lekkością pisze wierszyki,
cieszą się dziewczynki i chłopczyki.
Druga Julka lubi się śmiać
i z koleżankami w klasy grać.
Marcin nowy kolega
na przerwie z nami biega.
Łukasz o porządek w klasie dba,
krzesełka na stoliki zakłada raz, dwa.
Kacper dość często powtarza tak:
- Trzeba tylko chcieć,
by staranne pismo mieć!
Bardzo lubimy Szymka,
który na piłce skacze
i wcale nie płacze.
Pani Sylwia śmieje się,
każdy lubi nauczycielkę tę.
Pani Wiesia zawsze humor ma
i zabawi nas na sto dwa.
Praca zbiorowa uczniów klasy II a
Jasio małym jest łobuzem.
Wepchnął Kasię dziś w kałużę,
rzucił piaskiem w oczy Zosi
i ze śmiechu się zanosił.
Nikt z nim nie chce już się bawić.
Jasio się zaczyna martwić.
Lepszy będę postanawia,
wszystkie błędy swe naprawia.
Przemoc nigdzie nie prowadzi
i w przyjaźni mocno wadzi.
Przemoc , rodzi przemoc- wiecie!
Dobro dalej cię zawiedzie!
Julia Hełdak - kl. II c
Grzeczne rymowanki
Kto nie umie żyć w przyjaźni
niech użyje wyobraźni,
więc zaczniemy dziś od góry,
bo mamy dzień kultury.
Kto się grzecznie bawi,
innym smutku nie sprawi.
Nawet pod presją
walczy z agresją.
Wszyscy skaczemy do góry,
bo w szkole mamy dzień kultury.
Grzeczności nigdy za wiele –
tak mawiają nam przyjaciele.
Zawsze mówię: dzień dobry,
dziękuję, przepraszam
i do tych słów chętnie zapraszam.
Adrian Kalinowski – III a
Uczniowie klasy II B
Nasze rymowanie promuje dobre zachowanie.
Żeby uśmiechniętym być, musisz zdrowo żyć.
Żeby wszyscy byli weseli , od poniedziałku do niedzieli.
Żeby uśmiech mieć na twarzy, każdy człowiek o tym marzy.
Grzeczna Hania i Ania idą do spania,
a gdy wstaną rano, witają się z mamą.
Słonko mocno świeci
uśmiechnięte są dzieci.
Dobre słowa ich nie trudzą,
nie grymaszą , nie marudzą.
Gdy dzień jest słoneczny
to robię się grzeczny.
Wszystkim dookoła mówię
proszę, przepraszam, dziękuję
i żadnej chwili nie marnuję.
Chcę być zdrowy, uśmiechnięty
aż po same pięty.
O „dzień dobry” pamiętamy,
wszystkim dorosłym się kłaniamy.
|