Logo szkoły Do strony głównej
Kontakt

Aktualności:

Ogłoszenia!

Sprawozdanie z wycieczki do Białowieży.

Dnia 6 czerwca 2017 r. uczniowie klasy trzeciej b wczesnym rankiem wyruszyli w podróż w kierunku Białowieży na spotkanie z królem puszczy – żubrem. Wszyscy byliśmy bardzo podekscytowani tą wyprawą, bowiem na zajęciach edukacyjnych omawialiśmy parki narodowe w Polsce, poznawaliśmy faunę i florę oraz dowiedzieliśmy się o gatunkach chronionych. Teraz już jesteśmy uświadomieni, iż to nasze dziedzictwo narodowe. Tym bardziej ta wycieczka była prawdziwą lekcją przyrody i kultury dla nas.

Z przewodnikiem zwiedziliśmy Muzeum Przyrodniczo- Leśne Białowieskiego Parku Narodowego. Jest to najstarsze muzeum w polskich parkach narodowych i równocześnie najstarsze , czynne muzeum województwa podlaskiego. Jego tradycje sięgają okresu międzywojennego, a w swoich zbiorach posiada ono wiele cennych kolekcji naukowych oraz rzadkich okazów. Mogliśmy podziwiać zbiory przyrodnicze z dziedziny zoologii, botaniki oraz historycznego użytkowania tej prastarej puszczy. Największą jednak atrakcją było spotkanie z drapieżcami i kopytnymi ssakami Puszczy Białowieskiej. W oko w oko stanęliśmy przed królem puszczy, blisko tonowym ssakiem, podziwialiśmy jego wielkość. Jak przystało na prawdziwego rządcę był bardzo dumny. Nasza wychowawczyni, dla naszego bezpieczeństwa, podzieliła klasę na mniejsze zespoły Wśród nas były żubry, dziki, jelenie, łosie, wilki i lisy, mieliśmy kolorowe plakietki z ich podobiznami. Wszystkie te zwierzątka mogliśmy również dostrzec w rezerwacie. To była dla nas frajda. Musieliśmy zachować ciszę, by nie spłoszyć zwierząt. Zdobyliśmy ogromną wiedzę na temat trybu życia, odżywiania i ciekawostek z życia tych ssaków. Żubry, żubronie, rysie i koniki polskie to osobniki, których wielu z nas dotąd jeszcze w swoim życiu nie widziało. Podziwialiśmy również dostojne, wiekowe dęby. Z wieży widokowej obserwowaliśmy piękny krajobraz Puszczy Białowieskiej.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był tradycyjny zakup pamiątek dla naszych bliskich, oczywiście z podobizną żubra. Następnie po posiłku w restauracji udaliśmy się do Centrum Zabaw w Białymstoku, gdzie czekało na nas moc atrakcji: interaktywne podłogi, piaskownice kinetyczne, tory przeszkód, trampoliny i wiele innych.

Pełni wrażeń, z bogatymi doświadczeniami oraz nową wiedzą, bezpiecznie wróciliśmy do Ełku.