Logo szkoły Do strony głównej

Aktualności:

Ogłoszenia!

Odwiedziliśmy miasto Kopernika

Na dwa dni nasi piątoklasiści opuścili szklone mury i udali się do miasta Mikołaja Kopernika - Torunia pod opieką pań: Doroty Markowskiej, Grażyny Barcińskiej i Ewy Grabowskiej, która zorganizowała całą wyprawę.

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania zamku w Golubiu Dobrzyniu. Mogliśmy stanąć obok, a nawet dotknąć armaty, której użyto do filmu „Ogniem i mieczem”.

W Toruniu obejrzeliśmy średniowieczne mury obronne i najciekawszy ich fragment-Krzywą Wieżę. Legenda głosi, że wybudował ją rycerz zakonny, który miał jedną nogę dłuższą a drugą krótszą. Wąskimi uliczkami Torunia udaliśmy się na Rynek Staromiejski. Podziwialiśmy Ratusz oraz Katedrę NMP i oczywiście zrobiliśmy sobie zdjęcie przy pomniku Mikołaja Kopernika.

Chłopcy głaskali, a co odważniejsze dziewczynki całowały złote żabki-symbol Torunia-bo jak głosi legenda miało to przynieść im szczęście. Potem chwila na zakup pamiątek i lodów - oczywiście koniecznie o smaku piernikowym!

Dużą atrakcją okazało się pieczenie tradycyjnych ciastek w Muzeum Piernika.

Niektórzy odkrywają w sobie kucharskie talenty.

A o zmroku, z pochodniami w dłoniach opiekunek i przewodników, zwiedziliśmy podziemia Fortu , w którym mieliśmy nocleg. Drugiego dnia przeżyliśmy ciekawą lekcję w toruńskim Orbitarium. Dowiedzieliśmy się między innymi, jak powstają chmury, ile ważymy na Marsie i co dzieję się z dźwiękiem w przestrzeni. Potem pojechaliśmy do Działdowa, a tam zwiedziliśmy Interaktywne Muzeum Państwa Krzyżackiego.

Po pysznym obiedzie i drobnych zakupach na drogę powrotną ruszyliśmy
w kierunku domu. Wszyscy uznali wycieczkę za bardzo udaną i już obmyślali, dokąd pojechać za rok. Wróciliśmy do Ełku zgodnie z planem, gdzie na naszych podopiecznych czekali stęsknieni rodzice. Muszę i chcę dodać, że uczniowie klasy 5a i 5b byli bardzo grzeczni podczas tej wycieczki. Wiedzieli jak się zachować w każdym miejscu.
Wiadomo, przecież to uczniowie SP9 w Ełku!