Logo szkoły Do strony głównej
Strona główna
Wizytówka
Aktualności
XX lat SP9
Dziewiątka
Galeria 9
Prymusi
Osiągnięcia
Patron
UKS Konieczki
Konkursy
Publikacje
Materiały
Plan lekcji
Podręczniki
Wyprawka
Stypendia Szkolne
Nasze miasto
Kontakt

Aktualności:

 Klasa integracyjna? Zdecydowanie tak!

Szkoła Podstawowa nr 9 im. Jana Pawła II w Ełku jest przyjazna dla każdego ucznia. Dzięki działającym tu oddziałom integracyjnym, dzieci niepełnosprawne mogą uczyć się i rozwijać emocjonalnie w gronie zdrowych i zdolnych rówieśników.
Obok uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych i niepełnosprawnych fizycznie, pracują tu dzieci szczególnie zdolne, niebojące się wyzwań, które chcą osiągnąć lepsze wyniki w nauce.
Klasy integracyjne nie są klasami dużymi pod względem liczby uczniów( od 15 do 20 osób). W czasie lekcji w sali oprócz nauczyciela prowadzącego znajduje się nauczyciel wspomagający, który pomaga dzieciom niepełnosprawnym. Również zdrowi uczniowie zawsze mogą liczyć na jego pomoc. Nauczyciele stwarzają przyjazną atmosferę, potrzebną do rozwoju i dobrego samopoczucia wszystkich swoich wychowanków. Podkreślają oni sukcesy każdego dziecka, ponieważ wykonanie nawet części zadania ma tu swoją niepowtarzalną wartość. Na zajęciach uczniowie klas integracyjnych nie tylko zdobywają wiedzę, uczą się również wrażliwości, tolerancji i szacunku do drugiego człowieka.
Wśród wielu osób wciąż panuje stereotyp, że w klasach integracyjnych jest niski poziom nauczania. Nic bardziej mylnego! Klasa integracyjna daje możliwość optymalnego rozwoju zarówno uczniom niepełnosprawnym, jak i szczególnie uzdolnionym. Ze względu na specyfikę prowadzenia zajęć mają oni możliwość dokładniejszej i głębszej analizy treści programu, jak również rozwijania swoich zdolności i zainteresowań. Dzieci zdrowe realizują obowiązujący program (uczeń zdolny znacznie go poszerza), natomiast dzieci niepełnosprawne mają treści dostosowane do ich aktualnych możliwości psychofizycznych. Ponadto uczniowie korzystają z szeregu dodatkowych zajęć pozalekcyjnych, takich jak np.: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia psychoedukacyjne, logopedyczne, indywidualne zajęcia rewalidacyjne, czy zajęcia z uczniem zdolnym.
Doświadczenie Szkoły Podstawowej nr 9 w Ełku pokazuje, iż odpowiednio dobrane klasy integracyjne przodują w wynikach nauczania i reprezentują wysoki poziom zachowania.
Biorąc pod uwagę korzyści płynące z integracji pamiętajmy, że nauka w klasie integracyjnej to nie przymus, a przywilej.

Opracowała
Sylwia Surma


Powrót [5]


Powered by News Asystent v1.5
 

Elknet - sponsor strony

© Szkoła Podstawowa nr 9 im. Jana Pawła II w Ełku